İnsan |
Diyalektik, insanı tarife çalıştı. Meşhur tüysüz ve iki ayaklı hayvan
safsatasından siyası, mantık! |
21 |
|
Encümen-i Dâniş |
Birkaç günden beri kafamda şu sualler dolaşıyor: "Bu yıl (1951), Encümen-i Dâniş'in açılışının yüzüncü yıldönümü! |
28 |
|
İkilik |
Bizi sadece yaptığımız işlerden değil, onların hız aldıkları prensiplerden de şüphe ettiren, mühim ve hayatî meselelerimiz yerine bir şaka denebilecek kadar hafif şeylerle uğraştıran, yahut bu mühim v |
34 |
|
Kaybettiğimiz Devam ve Bütünlük Fikri |
Bugün umumî hayatımızda herhangi kökten bir ameliyeyi yapabilmek için lâzım gelen şartlardan âdeta mahrum gibiyiz. |
35 |
|
Bir Tanzimat Aydını Analizi |
Doğrusu istenirse, Tanzimat'tan beri yetişenlerin çoğunda hemen her hareket, gürültülü ve sessiz bir istifa, bir nevi tövbekârlık, kendi kendini inkârla sona erer. |
38 |
|
Ameliye Tek Değil! |
Ameliye tek değildir. Evvelâ bu ritim, ferd olarak hayatımızda mevcut. Yeninin taraftarı ve mücadelecisiyiz, fakat eskiye bağlıyız. İş bu kadarla kalsa iyi. Fakat kalmıyor, daha karışıyor. |
38 |
|
Kitap Korkusu |
1923 yıllarında Erzurum Lisesi'nde hoca idim. Mektebimizde Fransızca ders veren Abdülhakim Bey adında Mısırlı bir hoca vardı. Çok çabuk dost olmuştuk. |
57 |
|
Izdırabın sebebi |
Ben bunun sebeplerini çok düşündüm; ve neslimizin büyük bir ıztırabını zannederim ki buldum: Kim olursak olalım, nasıl yetişirsek yetişelim, hayat tecrübemizin mahiyeti ve genişliği ne olursa olsun, b |
62 |
|
Persephone |
Eski zamanların insanları, tabiatın yenileşmesindeki mucizeyi ölüm tanrısının yeraltı saraylarına kaçırdığı Persephone'un yeniden aydınlığa dönüşüyle sembolleştirirlerdi. |
69 |
|
Mussolini |
Bir insan sansar olabilirdi. Fakat dünya tavuk kümesi olmağa razı olamazdı. Mussolini küçük bir hesap meselesinde aldandı. |
72 |
|